- Ze eten de hele dag door friet en snacks
- Ze zijn de intelligentste niet
- Ze eten nog meer friet en snacks
- Ze werken niet door
- Ze kunnen maar één ding tegelijk
Allemaal bullshit, in ons geval! Het is soms echt kei hard werken. Sneller dan dat we werken kan niet, je friet en snacks moeten warm kunnen worden! We zijn allemaal studenten, HBO of Universitair niveau. Friet komt je neus uit! En we zijn toppers in multitasken.
Soms zijn klanten zo stront vervelend, toch blijven we altijd aardig en correct. Geloof me, dat is niet altijd even makkelijk. Sommige klanten komen binnen, ze kijken je niet eens aan en beginnen met bestellen. Jij bent lucht voor ze! "Frikadel, kroket, friet met, friet speciaal". Geen 'goedendag' of 'mag ik alstublieft een..'. Voor mij is het dan een spel om zo aardig en beleefd mogelijk te doen. "Dat was het zo voor u meneer? Wilt u het hier opeten of wilt u het graag meenemen? Dan wordt het 7 euro 20 voor u alstublieft. Dankuwel, we komen uw bestelling zo brengen. Gaat u gerust zitten."
Dan heb je nog de klant die één minuut voor sluitingstijd binnen komt met een mega bestelling. Alles is al opgeruimd en gepoetst, de stoelen staan op tafel, de vloer is geveegd en gedweild, alles is in de vaatwasser geweest.. Alleen de deur hoefde nog op slot gedraaid te worden.
Oja, de klant die nog iets bij wil bestellen. Je hebt de bestelling opgenomen en gevraagd of het klopt, ja het klopt. Mooi, dan gooien wij de bestelling er meteen in. De friet en snacks zijn klaar en dan komt het.. "Oh mag ik er nog een frikadel en een frietjes speciaal bij?" Grrrr.. Maar natuurlijk mag dat, geen enkel probleem, bedenk dat de volgende keer eerder!
De klant die de tafel ondergesmeerd heeft met curry en alle troep laat staan. Dit spreekt voor zich, ruim je eigen rommel op, de prullenbak staat naast je.
De klant met de telefonische bestelling. Wat is hier vervelend aan? Je spreekt een tijd af, wij zorgen dat de bestelling keurig op tijd klaar staat, de klant is minimaal 5 minuten te laat, met als resultaat dat de bestelling koud is.
Gelukkig zijn er ook hele leuke klanten waar je lekker slap mee kan ouwehoeren, die het fijn vinden dat de bestelling zo snel klaar is en altijd aardig zijn. Gelukkig bestaan ze nog!
Liefs, Kim